کلینیک سمعک تهران صفیر | بلاگ

کلینیک سمعک تهران صفیر

ساخت وبلاگ
کلینیک سمعک تهران صفیر

برنامه هایی مانند بازشناسی گفتار اتوماتیک ، پردازش گفتار یا پروتزهای حسی مسلما" از درک شنیداری ما سود می برند . همچنین این برنامه ها به واسطه یارزیابی روایی فرضیه های ما در زمینه ی سمعک تکالیف دنیای واقعی  نقش مهمی را در درک ( شنیداری ) ما ایفا می کنند .

تحریکات تون – مرک اغلب اوقات بدون مولفه ی پایه شان ارایه می شوند . تون های مرکب از هارمونیک های پرده پایین اضافی ( یعنی زیر 10 th ) نیز محروم هستند . تون های اختلافی ( difference tones ) که توسط یک جفت partials تولید می شوند ( f2-f1 که f2 , f1  فرکانس های partials هستند ) مولفه هایی را در پایه و هارمونیک های پاین ارایه می کنند . همچنین (2f1-f2)cubic difference tones مولفه هایی را دقیقا" زیر پایین ترین هارمونیک مجموعه ای از partials فرکانس بالا ارایه می کنند . برای پوشاندن این محصولات اعوجاجی ، که همانند مولفه های محرک ناهنجار رفتار می کنند ، نویز در منطقه ی فرکانسی افزوده می شود که این محصولات رخ می دهند . این نویز احتمالا" سفید ( طیف هموار ) یا صورتی ( تغییر تون به صورت 1/f ) است یا برای پوشش یکنواخت یا برای هدف هر یک از موارد ذکر شده پوشاندن محصولات در حین به حداقل رساندن هر نوع اثر مخرب برخود محرک است . دستکاری های محرک برای اثرگذاری روی زیر و بمی ، برسایر ابعاد  ارداکی نیز اثر می گذارد . مثلا" با تغییر بلندی به جای زیر و بمی بعنوان یک علامت برای تکلیف ، سطح محرک بین ترایال ها تغییر می کند . همچنین ، تغییر در FO پاسخ های فیزیولوژیک یا تصویر برداری مغزی ایجاد می کند . و بنابراین تعیین اثر واقعی زیر و بمی مستلزم انجام ارزیابی در رخ وسیعی از تحریکات تولید کننده زیر و بمی است  در مجموع ، ما برای بررسی زیر و بمی ابزارهای زیادی در اختیار داریم  به ویژه ، پیشرفت زرولوشن و نسبت سیگنال به نویز ثبت و تکنیک های تصویربرداری در کنار استفاده دقیق از تکنیک های رفتار استاندارد موجب پیشرفت ما در درک زیر و بمی شده است .

نتیجه گیری

زیر و بمی یک کیفیت مهم صوت است . زیر و بمی اساس دو شکل از رفتار خاص انسان هاست : گفتار و موسیقی .

زیرو بمی معمولا" به صورت یک مفهوم تک بعدی که توسط پریود محرک تعیین می شود ، درک می گردد ( یا معکوس آن FO ) و نسبت به تغییرات سایر ابعاد محرک غیرحساس است . هر چند ، نقش پیچیده آن داخل موسیقی ، اثرات ملودی و هارمونیک را در بر می گیرد که فراتر از این مدل ساده تک بعدی است . هنوز هم مکان و چگونگی استخراج زیر و بمی داخل سیستم شنوایی جای بحث دارد . نظریه ی قدرمتمندی HELMHOLTZ'S مبنی بر تعیین زیر و بمی توسط مکان حداکثر ارتعاش داخل حلزون دیگر قابل قبول نیست . تا حدودی ، به احتمال زیاد استخراج زیر و بمی داخل سیستم عصبی شنوایی براساس الگوهای زمانی است که از ارتعاشات اکوستیکی داخل حلزون شکل می گیرند . مکان استخراج زیروبمی نامشخص است ولی احتملا" از بخش های محیطی داخل B.S LOWER یا مغز میانی که اطلاعات عصبی دارای دقت زمانی در دسترس هستند ، نشات می گیرد . ظاهرا" چندین ساختار عصبی برای زمان تخصص یافته اند ، ولی شکل بسیاری از این پاسخ ها نسبت به صوت پیچیده هست و مرتبط ساختن آن با مدل های زیرو بمی حاضر و دشوار است .

بهبود کم شنوایی و کاربرد سمعک سمعک ,سمعک ویدکس ,سمعک استارکی ,سمعک یونیترون ,سمعک زیمنس ,سمعک فوناک ,سمعک اتیکن ,سمعک اینترتون ,انواع سمعک ,خرید سمعک ,قیمت سمعک,...
ما را در سایت بهبود کم شنوایی و کاربرد سمعک دنبال می کنید

نویسنده : دکتر سمعک کلینیک سمعک بازدید : 219 تاريخ : 25 / 4 / 1399 ساعت: 13:36